Porsche 356 B 1600 Super 90 Roadster

English down below
Deutsch am unteren Rand

Volledige fotoreportage op: www.mossinkoffautomotive.nl
Full Photoreport at: www.mossinkoffautomotive.nl
Vollständiger Fotobericht: www.mossinkoffautomotive.nl

-
Tegen 1959 begon Porsche met de productie van de 356 B, de eerste officieel aangewezen update van het model. Net als de Cabriolet 356 A hadden de 356 B drop tops een in kleur afgestemd, in de carrosserie geïntegreerd voorruitframe. De carrosserie van het type "T5" kreeg de vroege 356 B-auto's een soort tussenjaarstijl, waardoor de auto's uit de jaren '59 tot midden '62 zeer gewild waren vanwege hun unieke kenmerken, zoals de vroege 356 A-stijl single geventileerde achterklep.
De nieuwe 356B was beschikbaar met drie verschillende pushrod-motoren, de 1600 en 1600S bleven ongewijzigd, maar met de toevoeging van nieuwe Super 90.De Super 90-fabrieksmotoroptie werd na veel vraag van de klant afgeleid van het motorsportprogramma van Porsche. met dubbele choke carburateurs, grotere inlaatkleppen en een herwerkte cilinderkop om het vermogen te vergroten. De remmen waren verbeterd, met betere wrijvingsvoeringen en de trommels hadden nu 72 lichtmetalen wrijvingen om ze koel te houden. De 356 Roadster blijft een uitstekend compromis tussen het rauwe karakter van de Speedster en de meer luxe georiënteerde Cabriolet.

Hierbij bieden wij aan een in prachtige staat verkerende Porche 356 B Roadster, uitgevoerd in de zeer bijzondere “Super 90” specificatie. De auto is in zijn volledig originele kleurstelling met een rode carrosserie, zwart leder en zwarte softtop. Daarnaast is deze volledig matching numbers, behoudens de motor, welke in 1962 onder garantie is vervangen door de Porsche dealer. Nieuw geleverd in Hamburg (Duitsland) aan Arnold Polenz, welke de auto vervolgens bij verhuizing mee heeft genomen naar de Verenigde Staten. Hierna is de auto de gehele tijd daar verbleven en onderhouden tot deze een aantal jaren door een Nederlandse verzamelaar is gekocht. Auto is zeer origineel, de lak is enkel eenmaal gespoten omdat deze dof geworden was door de Californische zon. Verder absoluut geen sprake geweest van schade, roest en dergelijke. De techniek van de auto is volledig gedaan, deze verkeerd nu dan ook in uitmuntende staat en deze rijdt zoals hierbij verwacht mag worden. Kortom een absoluut unieke auto in een net zo unieke staat!

-

By 1959, Porsche began production of the 356 B, the model’s first officially designated update. Like the Cabriolet 356 A, the 356 B drop tops featured a color-matched, body-integrated windscreen frame. Dubbed the “T5” type body, the early 356 B cars received a sort of in-between-years styling, making the ‘59 to mid-‘62 cars highly sought after due to their unique features like the early 356 A-style single ventilated rear decklid.
The new 356B was available with three different pushrod engines, the 1600 and 1600S continuing unchanged but with the addition of new Super 90.The Super 90 factory engine option was derived from Porsche’s motorsport program after much customer demand. featuring twin-choke carburettors, larger inlet valves and a reworked cylinder head to increase power output. The brakes were improved, with better friction linings and the drums now had 72 light alloy rubs to keep them cool. The 356 Roadster remains an excellent compromise between the raw nature of the Speedster and the more luxury oriented Cabriolet.

Hereby we offer a beautiful condition Porche 356 B Roadster, executed in the very special "Super 90" specification. The car is in its completely original color scheme with a red body, black leather and black soft top. In addition, this fully matching numbers, except for the engine, which was replaced by the Porsche dealer in 1962 under warranty. Delivered new in Hamburg (Germany) to Arnold Polenz, who then took the car to the United States when moving. After this, the car remained there and maintained the entire time until it was purchased by a Dutch collector for a number of years. Car is very original, the paint was only sprayed once because it had become dull due to the Californian sun. Furthermore, absolutely no damage, rust and the like. The technology of the car is completely done, it is now in excellent condition and it runs as may be expected. In short, an absolutely unique car in an equally unique condition!

-

1959 begann Porsche mit der Produktion des 356 B, dem ersten offiziell ausgewiesenen Update des Modells. Wie das Cabriolet 356 A verfügten auch die Verdecke des 356 B über einen farblich abgestimmten, in die Karosserie integrierten Windschutzscheibenrahmen. Die frühen 356 B, die als "T5" -Typ-Karosserie bezeichnet wurden, erhielten eine Art Stil der Zwischenjahre. Aufgrund ihrer einzigartigen Merkmale wie der frühen 356 A-Typ-Single waren die 59er bis 62er sehr gefragt belüfteter Heckdeckel.
Der neue 356B war mit drei verschiedenen Schubstangenmotoren erhältlich. Die Modelle 1600 und 1600S wurden unverändert weiterentwickelt, es wurde jedoch der neue Super 90 hinzugefügt. Die Super 90-Werksmotoroption wurde nach großer Kundennachfrage aus dem Porsche-Motorsportprogramm abgeleitet. Mit Doppel-Choke-Vergaser, größeren Einlassventilen und überarbeitetem Zylinderkopf zur Leistungssteigerung. Die Bremsen wurden mit besseren Reibbelägen verbessert und die Trommeln hatten jetzt 72 Leichtmetall-Reibungen, um sie kühl zu halten. Der 356 Roadster ist nach wie vor ein hervorragender Kompromiss zwischen dem rohen Charakter des Speedster und dem eher luxusorientierten Cabriolet.

Hiermit bieten wir einen schönen Zustand Porche 356 B Roadster, ausgeführt in der ganz besonderen "Super 90" Spezifikation. Das Auto hat eine komplett originelle Farbgebung mit roter Karosserie, schwarzem Leder und schwarzem Verdeck. Darüber hinaus sind diese voll übereinstimmenden Nummern, mit Ausnahme des Motors, der vom Porsche-Händler 1962 im Rahmen der Gewährleistung ersetzt wurde. Neu in Hamburg an Arnold Polenz ausgeliefert, der das Auto dann beim Umzug in die USA mitnahm. Danach blieb das Auto dort und wartete die ganze Zeit, bis es für einige Jahre von einem niederländischen Sammler gekauft wurde. Das Auto ist sehr originell, der Lack wurde nur einmal gesprüht, da er durch die kalifornische Sonne matt geworden war. Außerdem absolut keine Beschädigungen, Rost und dergleichen. Die Technologie des Autos ist komplett fertig, es ist jetzt in exzellentem Zustand und es läuft wie erwartet. Kurzum, ein absolut einzigartiges Auto in einem ebenso einzigartigen Zustand!

€ 145.000,-
Brandstof: Benzine
Kilometerstand 87.918 km
Transmissie: Handgeschakeld
Bouwjaar: 1960
Kleur: Rood
Gewicht: kg
Aantal deuren:
Lease vanaf: € 3.009,27 per maand

Heeft u interesse in deze occasion?

 NEEM CONTACT OP
Aanwezige opties
Technische specificaties

Specificaties

Cilinderinhoud cc
Aantal cilinders:
Vermogen KW (0 PK)
Aantal deuren:
Datum deel 1:

Afmetingen en gewicht

Interieur

Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder

Kleur

Basiskleur: rood
Aanwezige opties

Voor particulieren en ondernemers

Een voertuig op het oog, echter niet de volledige financiële middelen om het voertuig aan te kopen? Wellicht is een financial lease dé oplossing. Hiervoor werken wij samen met Lease Fabriek.

Over Lease Fabriek

Lease Fabriek is als onafhankelijke intermediair al meer dan 8 jaar actief in de financieringsbranche. Zij werken met zeer scherpe tarieven. Zowel particulieren als ondernemers kunnen bij de Lease Fabriek terecht. Lease Fabriek's acceptatiekans is groter dan waar dan ook!

Contact

Uw contactpersoon Nick Peters is mobiel direct bereikbaar op: 06 – 40629456
Eventueel kunt u ook via email contact opnemen; info@leasefabriek.nl

Tarieven

Deze auto is te leasen tegen de onderstaande tarieven *:

60 mnd.: € 3.009,27
48 mnd.: € 3.607,65
36 mnd.: € 4.610,30

* = Deze tarieven zijn indicatief, deze kunnen in werkelijkheid iets afwijken.