Jaguar E-Type

Series 1 4.2 Roadster Wonderful condition!

English down below
Deutsch am unteren Rand

Volledige fotoreportage op: www.mossinkoffautomotive.nl
Full Photoreport at: www.mossinkoffautomotive.nl
Vollständiger Fotobericht: www.mossinkoffautomotive.nl


Het betreft hier een originele, matching numbers, (late) Series 1 Roadster. De auto verkeerd in prachtige staat en is volledig in de originele kleurstelling; opalescent green met zwart leder en een zwarte softtop. De auto is nooit gerestaureerd geweest, enkel eenmalig gespoten. Het interieur is volledig eerste.
Bij aankomst is de auto volledig nagelopen en verkeerd technisch dan ook in een uitmuntende staat. Deze E-type is aantoonbaar direct afkomstig van de tweede eigenaar (voorzitter Jaguar Club) welke deze ruim 20(!) jaar in zijn bezit heeft gehad.

De E-type Series I werd in Europa geintroduceerd op 15 maart 1961 op de Autosalon van Geneve en in de Verenigde Staten in april datzelfde jaar op de autosalon van New York. Toen de auto voor het eerst getoond werd noemde Enzo Ferrari het de mooiste auto ooit. De auto was ontworpen als een tweezitter GT coupe (FHC) en een tweezitter cabriolet (OTS). Het eerste half jaar werden op een paar na alleen E-type's gebouwd met het stuur aan de linker kant, voornamelijk voor de Amerikaanse markt. Slechts een paar werden gebouwd voor de Britse markt en die werden geleverd aan speciaal geselecteerde beroemdheden. De rest moest een half jaar wachten.
De Series 1 kreeg een 3,8 liter 6-in-lijnmotor die van de XK150S kwam. De eerste 500 exemplaren hadden een vlakke vloer en uitwendige motorkapsloten. Deze eerste exemplaren zijn daardoor zeldzamer en dus waardevoller dan de latere. In 1964 werd de cilinderinhoud opgetrokken tot 4,2 liter. De Series 1 kreeg een topsnelheid van 241 km/u.
Alle E-types kregen onafhankelijke wielophanging en bekrachtigde schijfremmen op de vier wielen, twee ongewone voorzieningen voor die tijd. De 3,8 l-versies hadden met leer beklede kuipstoelen, een centraal geplaatst instrumentenpaneel van aluminium, dat vanaf 1963 in vinyl en leder werd uitgevoerd, en een manuele vierversnellingsbak zonder Synchromesh in de eerste versnelling.
(Bron: Wikipedia, Jaguar E-type)

-

This is an original, matching numbers, (late) Series 1 Roadster. The car is in beautiful condition and is completely in the original color; opalescent green with black leather and a black soft top. The car has never been restored, only sprayed once. The interior is completely first.
Upon arrival, the car was fully checked and therefore technically in an excellent condition. This E-type is demonstrably directly from the second owner (chairman of the Jaguar Club) who has owned it for more than 20 (!) Years.

The E-type Series I was introduced in Europe on March 15, 1961 at the Geneva Motor Show and in the United States in April that same year at the New York Motor Show. When the car was first shown, Enzo Ferrari called it the most beautiful car ever. The car was designed as a two-seater GT coupe (FHC) and a two-seater convertible (OTS). In the first half year, only a few E-types were built with the steering wheel on the left-hand side, mainly for the American market. Only a few were built for the British market and delivered to specially selected celebrities. The rest had to wait half a year.
The Series 1 received a 3.8-liter 6-in-line engine that came from the XK150S. The first 500 examples had a flat floor and external hood locks. These first copies are therefore rarer and therefore more valuable than the later ones. In 1964 the engine capacity was increased to 4.2 liters. The Series 1 received a top speed of 241 km / h.
All E-types received independent wheel suspension and power-assisted disc brakes on the four wheels, two unusual features for the time. The 3.8 l versions had leather upholstered bucket seats, a centrally placed instrument panel in aluminum, which was produced in vinyl and leather from 1963, and a manual four-speed gearbox without Synchromesh in first gear.
(Source: Wikipedia, Jaguar E-type)

-

Dies ist ein originaler, übereinstimmender Nummernkreis der (letzten) Serie 1 Roadster. Das Auto befindet sich in einem schönen Zustand und ist vollständig in der ursprünglichen Farbe. opalisierendes Grün mit schwarzem Leder und schwarzem Softtop. Das Auto wurde nie restauriert, nur einmal gespritzt. Der Innenraum steht ganz im Vordergrund.
Bei der Ankunft war das Auto vollständig überprüft und daher technisch in einem hervorragenden Zustand. Dieser E-Typ ist nachweislich direkt vom zweiten Besitzer (Vorsitzender des Jaguar Clubs), der ihn seit mehr als 20 (!) Jahren besitzt, direkt besetzt.

Die E-Type-Serie I wurde am 15. März 1961 auf dem Genfer Autosalon in Europa und im April desselben Jahres in den Vereinigten Staaten auf dem New York Motor Show vorgestellt. Als das Auto zum ersten Mal gezeigt wurde, nannte es Enzo Ferrari das schönste Auto aller Zeiten. Das Auto wurde als zweisitziges GT-Coupé (FHC) und zweisitziges Cabrio (OTS) konzipiert. Im ersten Halbjahr wurden nur wenige E-Typen mit dem Lenkrad auf der linken Seite gebaut, hauptsächlich für den amerikanischen Markt. Nur wenige wurden für den britischen Markt gebaut und an speziell ausgewählte Prominente geliefert. Der Rest musste ein halbes Jahr warten.
Die Serie 1 erhielt einen 3,8-Liter-6-in-Line-Motor des XK150S. Die ersten 500 Exemplare hatten einen flachen Boden und externe Haubenschlösser. Diese ersten Exemplare sind daher seltener und daher wertvoller als die späteren. 1964 wurde der Hubraum auf 4,2 Liter erhöht. Die Serie 1 erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 241 km / h.
Alle E-Typen erhielten eine Einzelradaufhängung und Scheibenbremsen an den vier Rädern, zwei ungewöhnliche Merkmale für diese Zeit. Die 3,8-Liter-Versionen hatten mit Leder gepolsterte Schalensitze, eine zentral platzierte Instrumententafel aus Aluminium, die ab 1963 in Vinyl und Leder gefertigt wurde, und ein manuelles Vierganggetriebe ohne Synchromesh im ersten Gang.
(Quelle: Wikipedia, Jaguar E-type)

€ 98.500,-
Brandstof: Benzine
Kilometerstand 62.875 km
Transmissie: Handgeschakeld
Bouwjaar: 1967
Kleur: Groen
Gewicht: 1256 kg
Aantal deuren: 2
Lease vanaf: € 2.044,23 per maand

Heeft u interesse in deze occasion?

 NEEM CONTACT OP
Aanwezige opties
Technische specificaties

Specificaties

Cilinderinhoud 4235 cc
Aantal cilinders: 6
Vermogen 195 KW (265 PK)
Aantal deuren: 2
Datum deel 1: 13-02-1967

Afmetingen en gewicht

Massa: 1256 kg

Interieur

Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder

Kleur

Basiskleur: groen
Aanwezige opties

Voor particulieren en ondernemers

Een voertuig op het oog, echter niet de volledige financiële middelen om het voertuig aan te kopen? Wellicht is een financial lease dé oplossing. Hiervoor werken wij samen met Lease Fabriek.

Over Lease Fabriek

Lease Fabriek is als onafhankelijke intermediair al meer dan 8 jaar actief in de financieringsbranche. Zij werken met zeer scherpe tarieven. Zowel particulieren als ondernemers kunnen bij de Lease Fabriek terecht. Lease Fabriek's acceptatiekans is groter dan waar dan ook!

Contact

Uw contactpersoon Nick Peters is mobiel direct bereikbaar op: 06 – 40629456
Eventueel kunt u ook via email contact opnemen; info@leasefabriek.nl

Tarieven

Deze auto is te leasen tegen de onderstaande tarieven *:

60 mnd.: € 2.044,23
48 mnd.: € 2.450,72
36 mnd.: € 3.131,82

* = Deze tarieven zijn indicatief, deze kunnen in werkelijkheid iets afwijken.